Körfez Belediyesi tarafından çevre bilincini artırmak ve geri dönüşümü teşvik etmek amacıyla hayata geçirilen Sıfır Atık Noktaları, ilçe sakinlerinden yoğun ilgi görüyor.
Tütünçiftlik Viyadük Altı ile Yarımca Mimar Sinan Mahallesi’nde kurulan merkezlerde, projenin başladığı günden bu yana 5 bin 600 atık alım işlemi gerçekleştirildi.
30 TON ATIK GERİ DÖNÜŞÜME GÖNDERİLDİ
Vatandaşların getirdiği ambalaj atıkları, cam şişeler, atık piller ve bitkisel atık yağlar ayrıştırılarak geri dönüşüm sürecine kazandırıldı. Altı aylık süreçte toplam 30 ton atık toplandığı belirtildi.
KENT KARTLARA 80 BİN TL YÜKLENDİ
Uygulama kapsamında getirilen atıkların türü ve miktarına göre vatandaşlara puan veriliyor. Biriken puanlar ise şehir içi ulaşımda kullanılan Kent Kartlara bakiye olarak yükleniyor.
Projenin başlangıcından bu yana geri dönüşüme katkı sağlayan vatandaşların kartlarına toplam 80 bin TL değerinde yükleme yapıldığı açıklandı.
HEM ÇEVREYE HEM BÜTÇEYE KATKI
Yetkililer, uygulamanın hem geri dönüşüm alışkanlığını yaygınlaştırdığını hem de toplu taşımayı teşvik ederek karbon salınımının azaltılmasına katkı sunduğunu ifade etti.
