Kocaeli’de çeşitli nedenlerle trafikten men edilen ya da haciz işlemi uygulandıktan sonra yediemin otoparkına çekilen yüzlerce araç, yıllardır sahipleri tarafından teslim alınmayınca adeta çürümeye terk edildi. Aralarında 25 yıldır bekleyen araçların da bulunduğu otoparkta yer sıkıntısı yaşanırken, işletmeci yetkililere çözüm çağrısı yaptı.
25 YILDIR BEKLEYEN ARAÇLAR VAR
Yediemin Otoparkı işletmecisi Şehmuz Günaytan, otoparkta yaklaşık 220-230 otomobil, kamyonet ve minibüs ile 500-600 motosiklet bulunduğunu söyledi. Araçların önemli bir bölümünün uzun yıllardır beklediğini belirten Günaytan, özellikle motosikletlerin büyük sorun oluşturduğunu ifade etti.
Günaytan, “Buradaki araçların yaklaşık yüzde 30’u 25 yıldır bekliyor. Gelen araçların çoğu motosiklet. Sahibi ilgilenmeyince burada kalıyor ve zamanla çürüyüp gidiyor” dedi.
“ÜÇÜNE BEŞİNE BAKMADAN TESLİM EDECEĞİZ”
Araç sahiplerine seslenen Günaytan, otopark ücretleri nedeniyle araçlarını almayan vatandaşlara kolaylık sağlayabileceklerini belirtti.
“Eski araç ya da motosikleti olanlar gelsin. Üçüne beşine bakmadan teslim edeceğiz. Yerimiz kalmadı. Araçlar burada bekledikçe hem çürüyor hem de bizim üzerimizde büyük bir sorumluluk oluşturuyor” ifadelerini kullandı.
ÇÖZÜM ÇAĞRISI YAPTI
Yakalamalı ve hacizli araçların yıllarca otoparkta bekletilmemesi gerektiğini dile getiren Günaytan, ilgili kurumların süreci hızlandırmasını istedi. Özellikle motosikletlerde idari cezaların aracın değerini geçtiğini belirten işletmeci, bu nedenle birçok kişinin aracını almaktan vazgeçtiğini söyledi.
Yetkililerin kalıcı bir çözüm üretmesi gerektiğini vurgulayan Günaytan, uzun yıllardır bekleyen araçların hem otopark kapasitesini doldurduğunu hem de işletmeciler için ciddi mağduriyet oluşturduğunu kaydetti.
Kocaeli’deki yediemin otoparklarında yıllardır bekleyen araçlar, hem görüntü kirliliğine neden oluyor hem de çözüm bekleyen önemli bir sorun olarak gündemdeki yerini koruyor.
