Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin su sporlarına yaptığı yatırımlar meyvelerini vermeye başladı. Başiskele Su Sporları Eğitim Merkezi’nde eğitim alan genç kürekçiler, Edirne’de düzenlenen ilk resmi yarış deneyimlerinde kürsüye çıkarak Kocaeli’ye gurur yaşattı.
İLK YARIŞTA İKİ GÜMÜŞ MADALYA
5-7 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilen Edirne Meriç Kürek Yarışları’nda mücadele eden Kocaeli Büyükşehir Belediyesi sporcuları önemli dereceler elde etti. Mehmet Deniz Şahin ile Ahmet Eren Yavuz, erkekler 2x kategorisinde gümüş madalya kazanırken, Amine Hatun Yazıcı ve Elif Temiz de kadınlar 2x kategorisinde ikinci olarak kürsüde yer aldı.
BAŞİSKELE’DE YETİŞTİLER, EDİRNE’DE PARLADILAR
Yaklaşık 2 bin 109 metrekarelik alanda faaliyet gösteren Başiskele Su Sporları Eğitim Merkezi, kürek, kano ve yelken branşlarında genç sporcular yetiştiriyor. Yaklaşık bir yıllık geçmişe sahip merkezde eğitim alan sporcuların kısa sürede elde ettiği başarı, yapılan yatırımların karşılığını vermeye başladığını gösterdi.
Kürek Antrenörü Ebru Doğan, sporcuların yaklaşık altı aylık düzenli antrenman sürecinin ardından beklediklerinden daha başarılı sonuçlar aldığını belirterek, sporcuların fiziksel gelişimlerinin yanı sıra özgüven ve disiplin açısından da önemli ilerleme kaydettiğini ifade etti.
HEDEF ŞİMDİ TÜRKİYE KUPASI
İlk yarışlarında madalya kazanmanın motivasyonunu yaşayan genç sporcular, şimdi gözlerini Türkiye Kupası’na çevirdi. Kürek sporuna arkadaş tavsiyesiyle başladığını söyleyen Ahmet Eren Yavuz profesyonel kariyer hedeflediğini belirtirken, Mehmet Deniz Şahin ise en büyük hayalinin olimpiyatlarda mücadele etmek olduğunu dile getirdi.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin spor yatırımlarıyla yetişen genç kürekçiler, elde ettikleri ilk başarıların ardından yeni organizasyonlarda da Kocaeli’yi en iyi şekilde temsil etmeyi hedefliyor.
